utorok 8. augusta 2017

Bobiknannie Reads /4/

Drahí čitatelia, kto ma pozná vie, že zbožňujem knihy. Neprebehne jeden deň, kedy by som neprečítala aspoň pár strán práve rozčítanej knihy. Počas týždňa mám na knihy väčšinou čas pred spaním alebo počas hodinovej jazdy autobusom do alebo zo školy. Teraz mám prázdniny, čo znamená, že mám oveľa viac času na čítanie. Nemusím vám vravieť ako sa z toho teším. Keď som sa pozrela na posledný článok o knihách, nechcela som veriť, že už je to tak dávno. Preto som sa rozhodla znovu spísať článok o knihách, ktoré som za poslednú dobu prečítala a tiež o knihách, ktoré si chcem prečítať v najbližšej dobe. 

Ako prvú by som vám chcela predstaviť knihu #Girlboss od Sophia Amoruso, ktorú som si už dlhú predlhú dobu plánovala prečítať a konečne prišiel čas aj na ňu. Kto z vás pozná americký obchod Nasty Gal? Ja som o ňom vždy len počula, ale nič bližšie som nevedela. Takže aby ste mali prehľad, Sophia Amoruso založila tento internetový veľkoobchod z ničoho. Bola úplne obyčajné mladé dievča, nazvala by som ju trošku rebelkou, ktorá mala jednu veľkú záľubu - vintage veci. A tak sa jedného dňa rozhodla založiť si svoj ebay, kde predávala oblečenie, ktoré našla v rôznych secondhandoch a ktoré vlastnoručne vylepšila alebo zmenila. A tak sa jej začalo dariť, že teraz šéfuje vyše tristopäťdesiatim zamestnancom. Kniha je plná rád a typov ako sa stať úspešnou a ako si ísť za vlastnými snami. Rozhodne je to jedna z kníh, ktoré potrebujú, aby sa k nim človek vracal, pretože je plná informácií, ktoré treba čerpať postupne. 

Aby som nadviazala na podobnú tému, spomeniem knihu Get Your Sh*t Together od Sarah Knight, ktorú som zatiaľ ešte nečítala, ale dostanem sa k nej snáď v najbližšej dobe. Ako novoročné predsavzatie som si vytýčila cieľ, že sa budem trochu starať o svoje "duševné zdravie a rozvoj". Znie to trochu dramaticky, jednoducho sa chcem venovať tomu ako myslím, ako pristupujem k sama sebe a k životu celkovo. Kniha ma zaujala hlavne svojím netradičným názvom a tiež som počula veľa chváli na knihu The Life-Changing Magic of Not Giving a F*ck od rovnakej autorky, ktorá bola veľkým hitom na internete. Som veľmi zvedavá či mi kniha niečo prinesie a či sa niečomu naučím. 

Ako sa hovorí, do tretice všetko dobré, a tak zostaneme ešte pri podobnej téme - téme rozvoja mysle a duše. Knihu Štyri dohody od don Miguel Ruiz vám asi predstavovať moc nemusím, je to veľmi známa kniha, ktorá vám sľubuje slobodu, šťastie a nový pohľad na život. 

Keby som vám mala odporučiť nejaké ľahké letné čítanie, hneď by ma napadla kniha To All the Boys I've Loved Before od Jenny Han. Nečakajte žiadne veľkolepé literárne dielo, ani originálny príbeh. Ako som už povedala, je to ľahká kniha s veľmi jednoduchým jazykom a pekným romantickým príbehom, ktorý vás pohladí na duši. Niekedy mám chuť si prečítať knihu, pri ktorej nemusím veľa premýšľať, skôr si oddýchnuť a táto kniha mi to poskytla. Určite si niekedy prečítam aj dve pokračovania. 

Na záver spomeniem knihu Mengeleho dievča, ktorá rozpráva príbeh Violy Stern Fischerovej, ktorá prežila štyri koncentračné tábory. 
"Tá hrozná doba stvorila množstvo príbehov. Príbehov o odvahe, statočnosti, láskavosti a obetovaní sa, ale aj o zlobe, podlosti a obludnom ponižovaní iných ľudských bytostí. Príbeh Violy Fischerovej je však výnimočný. Ona totiž okrem toho, že prežila peklo táborov smrti a našla v sebe silu na riskantný útek, dokázala ešte niečo. Vďaka nej chytili brutálnu dozorkyňu z Birkenau.
Po vojne sa náhodou stretla so svojou veľkou láskou. Mužom, o ktorom roky nevedela, či ešte žije. Ale nakoniec sa vydala za niekoho iného. Rytiera. Skutočného novodobého rytiera, ktorý získal toto vyznamenanie od francúzskeho prezidenta za statočnosť v boji na strane Spojencov.
Viola Fischerová po rokoch zverila svoje spomienky reportérke Veronike Homolovej Tóthovej. Táto kniha zaznamenáva jej osud i osudy iných ľudí, ktoré by nemali upadnúť do zabudnutia." (Goodreads
Knihy na tému vojna, koncentračné tábory, prenasledovanie, židovská otázka a podobne, ma nesmierne zaujímajú. Nedávno som prečítala knihu s názvom Vojna nemá ženskú tvár od Svetlany Alexievich, ktorá ma doslova chytila za srdce. Opisuje neskutočné príbehy žien, ktoré bojovali, strieľali, utekali na front a videli nemožné. Kniha vám poskytne úplne nový náhľad na vojnu a na veci, ktoré sa počas nej diali a aký dopad mala na životy ľudí, v tomto prípade hlavne žien. 


Čítali ste niektorú zo spomenutých kníh? Aká kniha sa vám v najbližšej dobe najviac páčila? Čo práve čítate?






1. #Girlboss - Sophia Amoruso


3. Čtyři dohody - don Miguel Ruiz 

4. Mengeleho dievča - Viola Stern Fischerová, Veronika Homolová Tóthová

5. Get Your Sh*t Together - Sarah Knight 

8 komentárov:

  1. Girlboss som videla seriál a je to vážne skvelé :) ak sa môžem spýtať, nepredávaš náhodou teraz po dočítaní knihu Mengeleho dievča? Ak áno, napíš mi prosím na mail sabush.orlling@gmail.com :)

    ORLLING

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Skvelý článok :) Škoda, že ja už nemám toľko času na čítanie. :/ :)
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  3. mame uplne rovnaky knizny vkus :D

    www.petitejardni.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  4. skvelý článok, milujem knižné tipy :) Mengeleho dievča som čítala toto leto a veľmi sa ma dotklo, naozaj dobre spracovaná pútavá kniha, ktorú zhltnete na jedno posedenie, lebo sa ľahko číta... Girlboss aj Vojna nemá ženskú tvár som si už dlho chcela prečítať, tak snáď mi to vyjde :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovedaťOdstrániť
  5. GirlBoss miluji! Ted jsem dokoukala i seriál, který je nic moc oproti knížce, ale furt super :) Krásný článek!
    Ejnets v Lisabonu | instagram: EJNETS

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Knížku GirlBoss si určitě plánuji pořídit, anotace zní skvěle!:)
    Měj se krásně,
    Tina
    https://tinasmerdova.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Moc pěkný článek. Já upřímně nečetla ani jednu z těch knih, ale po přečtení tohoto článku si myslím, že se určitě dostanou na můj "What to read list". :) To all the boys I've loved before a #GIRLBOSS jsou dvě knihy, o kterých už jsem slyšela, ale ten zbytek je pro mě novinkou, takže jsem ráda, že jsem se o nich takto prostřednictvím tvého článku dozvěděla. :)

    EnthusiasTer

    OdpovedaťOdstrániť