streda 22. júna 2016

Running in the heat

Milí čitatelia, vonku už máme pekne horúco, dnes mi telefón ukazuje 32 stupňov. Fúha! Popravde nemám rada takéto vysoké teploty, hlavne teraz, keď som zavretá celé dni doma a učím sa na skúšky. Mimochodom, v piatok ma čaká ďalšia, takže pekne prosím, držte mi palce. Ale aby som sa dostala k dnešnému článku, ktorý bude znovu o behaní. 

V článku "Run, baby, run" som sa vám snažila dodať motiváciu k behaniu, dnes budem písať o behaní v horúčavách. Extrémne horúčavy alebo na druhej strane extrémne mrazy dosť ovplyvňujú bežecký režim. Neviem presne povedať, v ktorých podmienkach sa mne osobne behá lepšie. Každé ročné obdobie má svoje výhody a nevýhody. Behanie v horúčavách človeku môže veľmi ublížiť, preto si treba dávať obzvlášť pozor. 

Najlepšie je v lete behať pred alebo po západe slnka. Samozrejme, život si niekedy urobí po svojom a vy sa mu musíte prispôsobiť, takže som veľakrát bola "nútená" ísť behať aj počas dňa, keď slnko pálilo a bolo dusno. V takých prípadoch je veľmi dôležité ísť naozaj pomaly. Celkovo sa odporúča v lete spomaliť a priveľmi sa nepreťažovať. 

Ďalej je pre mňa dôležitá ochrana pokožky. Mám svoju obľúbenú trasu, ktorou vždy behávam. Je to cesta, na ktorej okrem neskoršieho večera nenájdete tieňa, takže celý čas bežíte na slnku. Preto treba opaľovací krém na telo a na tvár. Pre mňa je hlavný ten na tvár, pretože počas leta a na slnku sa mi na nej objavia malé pupienky. Sú neviditeľné, ale keď si prejdem po tvári mám ju takú drsnejšiu. Keby ste niekto vedeli o nejakom dobro a účinnom prípravku na podobný problém, prosím, dajte mi vedieť. 

Oblečte sa čo najľahšie ako je to len možné. Prednedávnom som našla v športovom oddelení Manga tento top, ktorý je vzdušný a ľahký, skoro necítite, že na sebe niečo máte. A pred dvoma dňami mi prišiel balíček, ktorom boli šortky Stellasport od Adidas, ktorými ma moja mamka úplne prekvapila. Včera som ich bola prvýkrát vyvetrať a sú skvelé. Znovu veľmi ľahké a vzdušné.

Múdre knihy odporúčajú zo sebou nosiť vodu. Ja to zatiaľ nerobím, neviem kam by som si fľašu dala a v rukách sa mi ju nosiť nechce. Ale keď chodíte na dlhé behy, niekoľkohodinové, myslím si, že voda je rozhodne nutnosť. 

Nie som vôbec žiadny odborník, všetko píšem z vlastných skúseností, preto uvítam aj vaše rady a nápady ako si v horúčavách beh trochu uľahčiť. Čo by som ale naozaj zdôraznila je fakt, že treba hlavne počúvať svoje telo. Keď sa na behanie vo vysokých teplotách necítite, zbytočne sa netrápte a neohrozujte svoje zdravie a zvolte iný druh športu. 

Ako ste na tom vy s behaním v lete? 

twitter / instagram / snapchat - Bobiknannie

Hello, my lovely readers. I hope you are doing well. I am still studying for my exams. I have another one on Friday so please, wish me luck. In today's post I am going to talk about running during the summer time. Running in the heat can be very dangerous for you, so you should be well prepared. I am not an expert, I am just going to share with you, what works for me. 
During summer, it is better to go running before sunrise or after sunset but we all know, that sometimes, life is crazy and we don't have time in that particular time. I am sometimes "forced" to go for a run during the day when sun is out and it's very very hot. What is important for me is to wear very light and airy clothes, like this top from Mango or Stellasport shorts from the Stella McCartney collection for Adidas. 
Another important thing to remember is to put sun cream to protect you skin. During summer I tend to run slower and maybe not go so far. And some people recommend to take water with you but honestly, I don't do this because I don't know where to put a bottle of water and I don't want to hold it in my hands. What do you do? Go ahead and share with me your tips! 

5 komentárov:

  1. no toto leto bude naocne ak bude tak teple ako posledne dni a ja sa potrebujem pripravit na 22 km pretek ach :( rozhodne behat vecer alebo skoro rano cez den to je hlupost
    galantosfun

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Skvělý článek! Já se v létě snažím běhat až na večer, během dne se to v těch vedrech fakt nedá, celkově se mi v horku nechce moc cvičit, musím to letos v létě napravit a překonat se :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tie šortky sú nádherné. Kedysi som cez leto behávala ale len večer, keď sa ochladilo okolo nejakej 10tej večer. Človek potom ide do postele tak príjemne unavený a lepšie sa mu spí. :)

    OdpovedaťOdstrániť