nedeľa 19. októbra 2014

Malta - jazykový kurz (moja skúsenosť)

Milí čitatelia,
dnes som sa rozhodla vám priblížiť a podať informácie o mojom pobyte na Malte. Nechala som sa inšpirovať krásnym článkom na blogu „acupofstyle“, kde jedna zo sestier Lucka píšem o svojej skúsenosti s prácou a cestovaním v Amerike. Jej článok sa mi páčil a myslím, že veľa ľuďom môže pomôcť a môže ich inšpirovať. Preto som sa aj ja rozhodla, že vám napíšem niečo viac o jazykovom pobyte, ktorý som absolvovala v auguste tohto roku.

Vždy som chcela cestovať a poznávať nové krajiny a táto vášeň ma neopustila, ba sa možno ešte viac prehĺbila. Veľkým skokom pre mňa bol rok strávený na talianskom gymnáziu. Tí, ktorí čítate môj blog dlhšie, viete, že som tretí ročník gymnázia absolvovala v Taliansku. Neskôr som sa rozhodla, že skúsim šťastie a po maturite si podám prihlášku na vysokú školu do Talianska. A šťastie stálo na mojej strane a môj veľký sen sa stal skutočnosťou. Píšem vám to preto, aby ste vedeli ako veľmi milujem cestovanie a ako sa sny môžu plniť, len treba veriť a nevzdávať sa.

Tiež som sa o tom presvedčila tieto letné prázdniny. Keď mi mamka povedala, že by tu bola možnosť ísť na Maltu na jazykový pobyt, neváhala som ani jednu sekundu. Začal sa proces vybavovania a získavania najrozličnejších informácii. Priznám sa, že väčšinu vybavovania robila moja mamka. Ja som v tej dobe bola v Taliansku a blížilo sa skúškové obdobie, takže som na nič iné okrem školy nemala čas. Ale o všetkom ma informovala a komunikovali sme cez e-maily.




Celé sa to uskutočnilo prostredníctvom Student Agency, ktorá ponúka jazykové a pracovné pobyty po celom svete. Ja som sa rozhodla ísť na Maltu. Potom prišlo rozhodovanie na koľko týždňov pôjdem. Ja sa priznám, že som sa toho začala trochu obávať, tak som chcela ísť len na dva týždne. Ale moja mamka ma presvedčila (za to jej ďakujem), že tri týždne budú lepšie a mala pravdu, ba dokonca ma mrzí, že som tam nebola ešte dlhšie.

Ďalším krokom bol výber typu štúdia – ja som si vybrala štandardný kurz angličtiny, čiže 20 lekcií týždenne na European School of English v St. Julians. Taktiež vám agentúra navrhla výber ubytovania, mohli ste si vybrať či chcete bývať u rodiny, v apartmáne, školskej rezidencii alebo hoteli. Ja som si vybrala jeden z ponúkaných apartmánov – Belmonte Heights Apartments a bola som veľmi spokojná.




Celková organizácia sa mi páčila. Hneď na letisku nás čakali zamestnanci školy a každý obdržal Welcome pack s dôležitými informáciami. Potom nás každého odviezli na miesta, kde sme mali bývať. Pozor, pripravte sa, že Malťania jazdia ako blázni, mne sa niekoľkokrát počas jazdy zastavilo srdce od strachu. Ale nič hrozné sa nám nestalo, dá sa im veriť, je z nich cítiť, že vedia čo robia.

Z agentúry mi doporučili, aby som pred odchodom na Maltu urobila na internete test z angličtiny, podľa ktorého ma potom zaradia do skupiny. Keď ho náhodou neurobíte, nič sa nedeje, môžete ho vyplniť prvý deň školy. Ja som prišla na Maltu v nedeľu a v pondelok som mala prvý deň školy. Najprv nás privítali, povedali nám dôležité informácie, zaradili do skupín, podľa ktorej sme obdržali knihu a každý si už našiel svoju triedu.

Ja som bola s celým pobytom nesmierne spokojná a prežila som tie najkrajšie tri týždne môjho života. Stretla som ľudí z celého sveta. Tiež tam bolo veľa Čechov a Slovákov. Zuzka, ktorú som stretla hneď na letisku a stali sa z nás priateľky, najprv bývala v rodine. Ale od prvého dňa sa jej u nich nepáčilo. Prečo vám to ale vravím? Chcem vám len povedať, že akonáhle oznámila, že nechce u danej rodiny bývať, že by sa rada presťahovala do budovy, kde som ja, v priebehu dvoch hodín bolo všetko vybavené a našli pre ňu apartmán hneď nado mnou. Myslím si, že zorganizované to majú všetko veľmi dobre, takže ja z mojej strany tento program môžem doporučiť.




Asi vás tiež bude zaujímať ako je to finančne náročné. Jazykový pobyt na tri týždne so štandardnou výučbou vyšiel 1290 eur, k tomu ubytovanie 300 eur plus ešte rôzne poistenia. Takže celková cena bola zhruba 1720 eur. Táto cena je však bez cesty, takže musíte rátať ešte z letenkami. A keďže som bývala na apartmáne o stravu som sa starala tiež sama + osobné výdaje. Popravde nie je to najlacnejšia záležitosť, ale stojí to za to.

Snáď som zhrnula tie najdôležitejšie informácie. Keby vás čokoľvek zaujímalo, neváhajte a napíšte mi komentár alebo mi môžete napísať e-mail na adresu hanzalikovam@gmail.com .

Boli ste niekedy na jazykovom kurze? Páčilo sa vám? Alebo nad tým zatiaľ len uvažujete? Podeľte sa so mnou a s ostatnými o vlastné zážitky!  

4 komentáre:

  1. Tak to muselo být super, dovolená a taková zkušenost do života v jednom :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Uvazuji na pobytem pres agenturu Balloon Agency. Mate s ni nekdo zkusenosti?

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Byla jsem na úplně tom samém a bohužel jsem moc nadšená nebyla :/ Ale super zkušenost, už je to taky ale deset let nazpátek. Jsem lehce za zenitem :D
    Ejnets in Lisboa

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja som bola na Malte so spoločnosťou Cudzie jazyky, ktorá má totalne individuálny prístup a bola som úplne spoko. Komunikovala som priamo s majiteľkou, ktorá sa vám venuje individuálne, pobyt vyskladá vyslovene na mieru. Určite odporúčam :) Komunikovala so mnou počas celého pobytu, aj keď som niečo potrebovala v nedeľu v noci. Snažila sa vyhovieť všetkým požiadávkam a ceny úplné iné ako komerčné EF. Prikladám link, oplatí sa pozrieť-http://cudziejazyky.sk

    OdpovedaťOdstrániť