štvrtok 14. februára 2013

Homemade muffin

Názov článku vás môže prekvapiť a máte moje úplné pochopenie. Niečo sa so mnou muselo udiať, pretože som sa z ničoho nič dala do varenia a pečenia. A čo je oveľa prekvapujúcejšie, veľmi ma to začalo baviť! Od vzniku tohto blogu sa v ňom nikdy neobjavil článok o jedle, ale vždy musí byť niečo po prvýkrát a myslím si, že by to mohlo byť príjemné spestrenie a oživenie. 
V utorok mala moja mamka narodeniny, preto som sa rozhodla, že ju prekvapím večerou. Pripravila som zeleninové rizoto a ako dezert som upiekla svoje prvé muffiny. Ja som nikdy nemala ku kuchyni blízko, v jedle som vyberavá a len tak niečo si do úst nedám. Ale vždy si veľmi rada pozriem nejaký program o varení. A tento týždeň som si uvedomila, že ma baví nielen pozerať sa na prípravu jedla, ale ho sama pripravovať. A krásna je aj radosť, keď vidíte, že druhým chutí to, čo ste im urobili.

Nebudem to ďalej naťahovať, rovno sa dajme do pečenia našich muffinov. Recept som našla niekde na internete, ale trošku som si ho prispôsobila podľa svojej chuti a vecí, ktoré sme mali práve doma.

Čo potrebujeme
250 g múky 
3 lyžičky prášku do pečiva (ja som pridala prášok na perníky, takže muffinky mali krásnu perníkovú vôňu) 
1 vajce 
150 g kryštálového cukru (ja som dala menej) 
1 balíček vanilkového cukru 
8 lyžíc slnečnicového oleja 
150 ml mlieka nasekané orechy (môžete pridať čokoľvek, podľa vlastnej chuti) 

Príprava:
Príprava je veľmi jednoduchá. V mise vyšľaháme celé vajce, pridáme kryštálový cukor a vanilkový cukor, olej, mlieko a celú zmes poriadne premiešame. Postupne pridávame múku, v ktorej už máme prášok do pečiva. Na záver som primiešala nasekané orechy (alebo čokoľvek iné). Touto zmesou som naplnila 12 košíkov a piekla som v rúre na 180 stupňoch približne 20 - 25 minút.


P.S. Dnes je Valentín a myslím si, že keď niekomu urobíte svoje domáce muffiny, tak bude mať veľkú radosť. Krásneho Valentína! ♥

2 komentáre:

  1. krásne sa ti podarili :) mňam
    ja do nich pridávam buď kakao, med, sušené ovocie alebo trochu mandlovej esencie....no rozmýšľam, že by som vyskúšala spraviť aj farebné muffiny :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. mnaam, presne tohle bych si ted dala, jeste jsem nesnidala.. nezbylo ti jich par? ;)

    OdpovedaťOdstrániť